Érdemes foglalkozni a keresőoptimalizálással 2020-ban?

Megéri még SEO-ba fektetni? Google Ads PPC hirdetések vagy keresőoptimalizálás? Melyiket érdemes használni? Olyan kérdések, amelyekkel rendszeresen szembesülök online marketinges munkám során. 

És az igazság az, hogy ezek a kérdések soha nem voltak aktuálisabbak, mint napjainkban. Megannyi algoritmusfrissítés után, amelyekkel a Google megörvendeztetett bennünket (Panda, Kolibri, Bert stb.), jogosan vetül fel a kérdés. 

A valaha működő technikák, amely oly sok eredménnyel örvendeztette meg a weboldalak tulajdonosait, nemigazán működnek már. Sok esetben Magyarország speciálisabb ebben az esetben, hiszen nyelvünk sajátosságai miatt ezek a frissítések később, vagy másképp érnek el bennünket, de érdemes szem előtt tartani, hogy „senki sem menekülhet”.A Google algoritmusok hullámai mindenkit utolérnek előbb-utóbb.

A SEO szabályok drasztikusan megváltoztak és már sokkal magasabb elvárásnak kell megfelelni annál, hogy: „gyártsunk remek tartalmat”.

Tehát megéri még foglalkozni a SEO-val 2020-ban?

Röviden: igen!

A keresőoptimalizálás nem veszített a fontosságából, hiszen hosszú távú eredményeket garantál, csak a technikák változtak.

Íme egy kis áttekintés pár változásról, amely módosult az évek alatt.

Mi az a SEO?

A SEO jelentése: keresőmotor optimalizálás, keresőoptimalizálás, Google optimalizálás, (search engine optimization). Olyan módosítások, beállítások halmaza egy honlapra vonatkozóan, mely által organikus, ingyenes forgalmat kaphatunk a keresési találati oldalalakon való megjelenés, a felhasználók által keresett kulcsszavak, kifejezések vagy márkakeresések által.  

De hát…

 

Miért is olyan fontos az organikus forgalom?

Kutatások szerint az organikus találatok még mindig a weboldalak forgalmának 53%-át hozzák, annak ellenére, hogy a Google jelentősen módosította a találati lista kinézetét, miáltal a fizetett hirdetések egyre több és látványosabb helyet foglalnak el a hajtás feletti tartalomban ( az első képernyőképen, amikor betölt az oldal). Úgy tűnik, az emberek ennek ellenére is nagyobb bizalmat szavaznak az organikus találati listának. A fizetett hirdetések 14%, a közösségi forgalom pedig 5%-ban járul hozzá a weboldalak forgalmához átlagosan.  

 

Az organikus keresések releváns tartalmat hoznak és több módon is profitálhatunk belőle. 

  • A felhasználók „gugliznak”, ha terméket vagy szolgáltatást keresnek.
  • Az organikus forgalom érdeklődés alapú felhasználókat jelent. Ha valaki arra keres rá, hogy „masszőr Budapest 11. kerület”, nagy az esélye, hogy a 11. kerületben érdeklődik masszőr szolgáltatás iránt. Ugyanez vonatkozik a termék keresésekre is, például „sport babakocsi”.
  • Kedvezőbb árakkal kivitelezhető, mint mondjuk egy PPC szolgáltatás. A keresőoptimalizálás ugyan lassabb eredményeknek garantál, de hosszan tartó eredményeket hozhat.Ha egyszer az oldal tetejére kerültél, – amennyiben az oldalad minősége nem romlik – jó esélyed van arra, hogy sokáig ott is maradsz.  
  • Több eladás – a magasabb pozíció, több, minőségi érdeklődőt jelent számodra.
  • Lokális szolgáltatás esetében kihagyhatatlan a vállalkozások számára. A mobil keresések 2016-tól 2018-ig 900%-al növekedtek a „…. közelemben” kifejezésre.

 

A Google algoritmusok változnak

5-10 évvel korábban nem került különösebb erőfeszítésbe a találati lista elejére kerülni.

A Google azonban egyre okosabb lett. Nagyon okos.

Anno SEO szakemberek komoly manipulációba kezdtek oldalaik helyezésének javítása érdekében, de az algoritmusok változnak és egyre jobban érti – és bünteti – ezeket a törekvéseket.

Az évenkénti 5-600 frissítés persze nem azt jelenti, hogy mindegyik a SEO szakemberek manipulációit próbálná kiszűrni. A kisebbek mindössze kompatibilitási, stabilitási és a felhasználó élmény javítása érdekében végzett változtatás az algoritmusokban.  

A Google találati oldal áttekintése

Nem sokkal korábban mindössze a fizetett és az organikus találatokat láthattuk az első oldalon, de manapság sokkal nagyobb és összetettebb verseny alakult ki, amely még nagyobb lehetőségeket rejt a keresőoptimalizálásba energiát fektető szakemberek és marketingesek számára.

Jelenleg ezek az elemek találhatóak az első oldalon:

  1. Google hirdetések
  2. Kiemelt kivonatok
  3. Képek
  4. Tudáskártyák
  5. Tudás panelek
  6. Lokális találatok
  7. Google hírek
  8. Mások ezeket a kérdéseket is felteszik
  9. Vélemények
  10. Shopping hirdetések
  11. Webhely linkek
  12. Videók 

  

Megéri foglalkozni a SEO-val 2020-ban?

A keresőoptimalizálás nem halt meg, de egyes SEO technikák igen.

A Google algoritmusok nagyon ráálltak arra, hogy kigyomlálják azokat a tartalmakat, amelyek nem valók az első oldalra.

A találati lista átstruktúrálása bizony nagyobb versenyt hozott magával, de nem csak azt. Új lehetőséget is kínál.

A Google már sokkal okosabb, mint pár évvel ezelőtt és remekül meg tudja különböztetni a gyengén optimalizált, spam jellegű tartalmat a minőségitől.  

A valaha oly remekül működő spam jellegű taktikák már nemigazán működnek, mint például:

  • gyenge, az oldalra mutató linkek
  • a tartalom másolása másik oldalról
  • kulcsszóhalmozás
  • lassú, megbízhatatlan, nem mobilra optimalizált oldalak

 

Mit tegyél, ha keresőoptimalizálni szeretnél 2020-ban?

A SEO még mindig nagyon hatékony, ha megfelelően van kivitelezve.

Amire John Mueller szerint figyelni kell:

  • remek felhasználói élmény
  • minőségi tartalom
  • hitelesség

 

Technikailag a keresőoptimalizálás magán az oldalon (on-page), illetve az oldalon kívül (off-page) is elvégzendő feladat.

Oldalon belül

Ez minden lehetőséget magában foglal, ami magán, az adott oldalon kivitelezhető.

  1. Technikai SEO: az oldal teljesítményével, felhasználói élmény javításával kapcsolatos, mint például a betöltési sebesség növelése, megfelelő oldalstruktúra, oldaltérképek, mobilbarát kialakítás vagy a schema jelölések és SSL kapcsolat megfelelő beállítása.
  2. Tartalmi optimalizálás: kulcsszó és versenytárskutatás után kezdődik jó esetben, amely köré a megfelelő tartalom felépíthető. Optimalizálandó tartalom a Meta címek, leírások, a H címsorok, kulcsszósűrűség, képek, a befelé és kifelé mutató linkek mennyiség és milyensége is például. SEO szövegírásnak is nevezik ezt a típusú tartalomgyártást.

Ha nagyon kezdő vagy a keresőoptimalizálás területén és WordPress oldallal rendelkezel, segítséget nyújthatnak egyes SEO bővítmények, mint például a Rank Math.

Oldalon kívüli optimalizálás

Az Off-page SEO-t gyakran linképítésnek is hívják. Ez a tevékenység az oldaladtól függetlenül történik. Célja pedig az, hogy annak hitelességét, értékét növeljük. Ennek megfelelően azok a linkek lesznek a legértékesebbek, amelyek valóban hitelességet és értéket adnak a weboldalnak, azaz olyan honlapról érkezik, amely maga is magas értéket képvisel a Google szemében és releváns az adott honlap tartalmára vonatkozóan. 

A SEO vagy PPC (fizetett hirdetések)?

A SEO előnyei:

  • A SEO hosszú távú eredményeket garantál (a versenytársaktól függően természetesen).
  • Az SEO remekül működik releváns érdeklődők megszerzésére, hiszen olyan kulcsszavakra érkeznek az oldalra a felhasználók, amire keresnek.
  • Ha elérted a várt eredményt, jó eséllyel ott is maradsz egy ideig, ha nem romlik a weboldal állapota, nem muszáj fizetni érte, ha nem akarsz.

Hátrányok:

  • Idő kell neki, hogy megérkezzenek a várt eredmények. Új weboldal esetén akár 3-6 hónapba is telhet, míg a megfelelő mennyiségű forgalom érkezik a honlapra.
  • A kimagasló tartalom nem mindig elég, szükséges hozzá némi technikai készség is.
  • Nem működik olyan induló vállalkozás esetén, amely olyan terméket vagy szolgáltatást forgalmaz, amelyet nem ismernek az emberek.

A Google fizetett hirdetésekkel azonnal a találati lista elejére kerülhetsz. Ennek csak a pénztárcád és a hirdetésbeállításokkal kapcsolatos tudásod szabhat határt. Azonban, ahogy elzárod a pénzcsapot a Google felé, a hirdetéseid leállnak és eltűnsz a találatok közül

A PPC előnyei:

  • Gyors, azonnali eredmények. Abban a pillanatban, hogy elindítasz egy kampányt, szinte azonnal elindulnak a kattintások.
  • Rengeteg célzási lehetőség közül választhatsz. Állíthatsz be például kulcsszóra, érdeklődésre, életkorra, nemre vonatkozó célzásokat is.
  • A/B tesztelheted a hirdetéseidet, hogy kitapasztald, melyik működik a legjobban számodra.

 

Hátrányok:

  • Gyakran elég drága tud lenni, főleg erős verseny estén. Mivel minden kattintás után fizetsz, hamar el tud fogyni az erre szánt keret.
  • Erős verseny esetén haladó tudás szükséges a beállítások optimalizáláshoz, ha eredményeket szeretnél elérni, nem csak fizetni a felesleges kattintások után.

A Google Ads hirdetések használata remek befektetés lehet megfelelő használat mellett.

Miképpen ellenőrizheted honlapod jelenlegi teljesítményét?

Íme néhány ingyenes eszköz, amelyekkel átnézheted az alapokat.

Először is ellenőrizd le, hogy weboldalad minden oldala megfelelően megjelenik-e a találati listán.

Ehhez nem kell mást tenned, mind írd be azt a keresőbe, hogy:

site:sajathonlapod.hu vagy .com, illetve amilyen kiterjesztéssel rendelkezik.

A másik lehetőség a Google Search Console használata. Itt a „Lefedettség” menüpontban ellenőrizheted az oldalakat, sőt azt is, milyen keresőszavakkal érkeznek a látogatók a honlapodra.

Ha nem jelenik meg weboldalad, aloldalai és bejegyzései, azt jelenti, hogy honlapodat nem indexeli a Google, ami hatalmas hiba és azonnali javításra szorul.

Az organikus látogatók számát, viselkedését a Google Analytics-ben is ellenőrizheted. Sőt, nem csak a találati listáról érkezőket mérheted, hanem minden más platformot is láthatsz. A Google Analytics remek eszköz, hogy megfigyeld, mi nem működik a honlapon, miért morzsolódnak le a látogatók, vagy akadnak el valahol a honlapon, valamely hiba folytán.

Webhelyed sebességét a Page Speed Insights eszközben ellenőrizheted.

Ha azt szeretnéd megtudni, honlapod mobilbarát-e, ezt az eszközt használd hozzá: Mobilbarát teszt.

Szóval megéri foglalkozni a keresőoptimalizálással?

Bizony érdemes!

Az emberek még mindig a Google találati listán keresik a problémájukra, kérdésükre a megoldást és választ. Ha terméket keresnek, szolgáltatást, tanfolyamot, vagy csak egy olyan kérdésük van, amire te tudod a választ, a SEO-ra szükséged van.

Sok sikert az új eredményeidhez!

 

Szőke Beáta
Haladjunk.hu

 

Frissítő és könnyű saláta receptek a forró nyári napokra

Szeretünk a nyári hónapokban friss, könnyű ételeket fogyasztani, amelyek segítenek hűsölni és feltölteni a szervezetet. Az egyik legjobb választás ilyenkor a friss, ízletes saláták elkészítése, amelyek nemcsak finomak, hanem egészségesek is. Ebben a cikkben három különleges nyári saláta receptet mutatunk be, amelyek tökéletesek a forró nyári napokra.

Bővebben

3 egészséges smoothie recept gyerekeknek!

Szülőként tudjuk, hogy a gyerekeknek megfelelő táplálkozásra van szükségük a fejlődésükhöz és jó egészségük fenntartásához. Most olyan cukormentes smoothie-kat mutatunk be, amelyek ideálisak a gyerekek számára, hogy egészségesen élvezhessék a friss gyümölcsöket és zöldségeket.

Bővebben

Gyermeknapi ajándék ötletek

A gyereknap, az év egyik legizgalmasabb időszaka, amikor lehetőségünk nyílik megünnepelni a legkisebb családtagjainkat és kifejezni irántuk való szeretetünket. Május 26-án, a hónap utolsó vasárnapján, világszerte ünnepeljük a gyermekeket és minden, amit hozzájuk kapcsolunk. Azonban az ajándékok kiválasztása nem mindig könnyű feladat, ezért összegyűjtöttünk néhány fantasztikus ajándékötletet, amelyek garantáltan mosolyt csalnak a gyerekek arcára.

Bővebben

5 laktató és egészséges szendvics recept ,amelyek akár ebédre is ideálisak!

Az ebéd mindannyiunk életében fontos pillanat. Nemcsak az energiaszintünket tölti fel, hanem a munka hatékonyságát is növelheti. Azonban gyakran nehezen találunk megfelelő és egészséges lehetőségeket, különösen akkor, ha hajszolt munkanapjaink vannak. Ezért szeretnénk bemutatni öt könnyen elkészíthető, laktató és egészséges szendvicsreceptet, amelyek ideálisak lehetnek ebédre a munkahelyre.

Bővebben

3 egészséges és cukormentes zabkása recept reggelire!

Reggel, a nap kezdetén, fontos az energiát adó és tápláló reggeli elfogyasztása. A zabkása nemcsak ízletes választás, de egészséges és tápláló is. Ebben a cikkben három különböző, mégis egyszerűen elkészíthető cukormentes  zabkása receptet mutatunk be, hogy változatosságot vigyünk reggeli rutinjába, és segítsünk elkezdeni a napot egy egészséges alapokon.

Bővebben

3 egészséges recept mikrozölddel felpörgetve

Ahogy a tudatos táplálkozás iránti igény fokozódik, a mikrozöldek egyre inkább a kertészkedés és a gasztronómia élvonalába kerülnek. A mikrozöldek nem csupán ízükkel és textúrájukkal járulnak hozzá ételeinkhez, hanem kiváló tápanyagforrások is, tele vitaminnal és ásványi anyaggal. Ebben a cikkben mélyebben belemegyünk a mikrozöldek jótékony hatásaiba, és megosztjuk, hogyan termeszthetjük otthon őket, valamint három egészséges receptet is mutatunk, amelyekben ezek a kis zöldek szerepelnek.

Bővebben

Mit tegyünk az állandó éhség ellen?

 A mindennapi élettel járó stressz, az elégtelen alvás, a táplálkozási szokások és egy sor más tényező mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy folyamatosan éhesnek érezzük magunkat, még akkor is, ha nemrégiben ettünk. Szerencsére vannak olyan módszerek és praktikák, amelyek segíthetnek enyhíteni ezt az állandó éhség érzését, és támogatni az egészséges étkezési szokások kialakítását.

3 zsírégető zöldturmix recept reggelire

Az egészséges életmódhoz hozzátartozik az egészséges táplálkozás is. A reggeli az egyik legfontosabb étkezésünk, amelynek segítségével energiát és vitalitást nyerünk a nap során. Ha szeretnéd felfrissíteni reggeli rutinodat, és egészségesen, mégis finoman indítani a napot, akkor a zöld turmixok ideális választás lehetnek számodra.

© 2008. Noinetcafe. All Rights Reserved.