péntek, 22 szeptember 2017

Tavaszi fáradékonyság nyáron?

A tavaszi időszakra már általában igencsak lecsökken szervezetünk vitamin- és tápanyag tartaléka és különböző hiányállapotok alakulnak ki, amiknek legfőbb tünete a tavasszal jelentkező állandó fáradtság és az energiaszint csökkenés. Sokan azt gondolják, a nyári meleg beköszöntével ez magától elmúlik. Ez bizony tévedés!

A tavaszi fáradtságot okozhatja a télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint szervezetünkben, illetve szelénhiány is állhat a háttérben. Akik például korábban fáradékonyságról panaszkodtak, azok szelénpótlás után energikusabbak lettek, jobban tudnak koncentrálni és az éjszakai alvásuk is rendeződött. A tavaszi vitamin pótlás megoldhatja a téli időszakban keletkezett hiányállapotot, ám szervezetünket továbbra is kiegyensúlyozott állapotban kell tartani. Ebben segíthet a nyári időszakban könnyebben elérhető friss zöldség és gyümölcs kínálat.

Testünk minden sejtjének szüksége van energiára, ami a fehérjék, zsírok és elsősorban szénhidrátok elégetése során keletkezik. E folyamatok melléktermékeként rendkívül erőteljes oxidáló hatású kémiai anyagok – szabad gyökök – is keletkeznek, melyek károsíthatják a sejtjeinket. Képződésüket fokozza még a dohányzás, a radioaktív sugárzás, a légszennyezés, egyes gyógyszerek, a kimerítő sportolás, valamint a gyulladásos folyamatok is.

Képillusztrációnk épp házimunka témájú, higgyék el, ezek is kimerítőek lehetnek!

A vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben és energiában gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás fontos. Viszont hiába az egészséges étrend, ha a bélrendszerben felhalmozódott salakanyagok és mérgek miatt a felszívódás, illetve az anyagcsere nem megfelelő és a bevitt értékes tápanyagokat a szervezet képtelen hasznosítani. Ezért a méregtelenítés, a bélflóra rendbetétele(útifű, inulin, lenmag) nagyon fontos, mert így eltávolíthatóak a toxinok és lerakódások.

Lehetőleg iktassuk ki legalább ilyenkor az étrendünkből a húsokat, a tejtermékeket, az alkoholt, a szénsavas és cukros italokat!

A szükséges fehérjéket növényi étrenddel pótoljuk, például a hüvelyesek kiváló aminosav források. A tejtermékeket helyettesíthetjük növényi joghurtokkal, sajtokkal, szénhidrát szükségletünket pedig lassan felszívódó szénhidrátokkal (hajdina, köles, quinoa, amarant, zabpehely,) elégítsük ki.

Megtapasztalhatjuk majd, hogy elmarad az étkezések után megszokott álmosság, és energiánk is lesz bőven. Fogyasszunk gyógyteákat, minél nagyobb mennyiségben zöldségeket, zöldségleveket (búzafűlé, répalé, céklalé, káposztalé), algákat(chlorella, spirulina), antioxidánsokat(aszkorbinsav, szőlőmagliszt), hidegen sajtolt olajokat (len, olíva, szezám, napraforgó). Ha valami nassolásra vágyunk, akkor inkább kevés olajos magot (napraforgó, dió, mogyoró), aszalványt( fehér eper, perui cseresznye, füge, datolya), kókusz vagy banánchipset együnk.

Közben persze ne feledkezzünk meg a fokozott vízfogyasztásról, ami kötelező velejárója a méregtelenítésnek. Akkor járunk el helyesen, ha ebben az időszakban naponta legalább két-három liter, lehetőleg szűrt vizet fogyasztunk.

Otthagyta az élő adást Gianni

Otthagyta az élő adást Gianni

Otthagyta az élő adást Gianni

Élő adás közben kisétált...

Tovább a cikkhez
Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

A 103.9 Sláger FM őszi megújulása...

Tovább a cikkhez
Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Most csütörtökön a Sláger...

Tovább a cikkhez
Hogyan állítja össze Keleti Andrea a családja étrendjét?

Hogyan állítja össze Keleti Andrea a családja étrendjét?

Hogyan állítja össze Keleti Andrea a családja étrendjét?

Szülőként életünk fő – ha...

Tovább a cikkhez
Ez a legkülönlegesebb pedikűr!

Ez a legkülönlegesebb pedikűr!

Ez a legkülönlegesebb pedikűr!

Egészségügyi szakértők foglalkoznak...

Tovább a cikkhez
A fogyási ciklusod elárulja, mikor egyél, hogy fogyjál

A fogyási ciklusod elárulja, mikor egyél, hogy fogyjál

A fogyási ciklusod elárulja, mikor egyél, hogy fogyjál

Az alvási ciklushoz hasonlóan...

Tovább a cikkhez

Így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget

A szénhidrátot manapság divat ősellenségként beállítani, így gyakorlatilag teljes szénhidrátmegvonás mellett próbálnak sokan kimerítő, megerőltető munkát végezni, ami nem csak lehetetlen, de káros is az egészségre. Nem szabad túlzásokba esned neked sem – így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget:

Bővebben...:

Szeretnék lefogyni, hogyan kezdjek bele?

fogyókúra, diéta

Mindenkinek más a motivációja, mikor megfogalmazódik benne a kérdés: Szeretnék lefogyni, hogyan kezdjek bele? Van aki, azért próbálkozik, mert kellemetlenül érzi magát a bőrében, vagy az egészsége érdekében kell tennie valamit, és persze olyanok is vannak, akik divatból fogyókúráznak.

Bővebben...:

Paleo diéta jelentése

Paleo diéta

A paleo diéta jelentése egy összetett probléma. Sokan csak egy új divatirányzatnak, esetleg a felső tízezer divathóbortjának tekintik, pedig nagyon hasznos lenne, ha minél többen megismerhetnék.

Bővebben...:

Így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget

A szénhidrátot manapság divat ősellenségként beállítani, így gyakorlatilag teljes szénhidrátmegvonás mellett próbálnak sokan kimerítő, megerőltető munkát végezni, ami nem csak lehetetlen, de káros is az egészségre. Nem szabad túlzásokba esned neked sem – így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget:

Bővebben...:

Hány percig kell a tojást főzni ha…

Ha esetleg nem vagy konyhatündér, valószínűleg akkor is tisztában vagy azzal, hogy a tojás állaga főzés után többfajta lehet. A szakértők már réges-régen kikísérletezték, hogy hány percig kell a tojást főzni, ha lágy vagy kemény tojást vagy a kettő közötti átmenet bármelyik fokozatát szeretnénk produkálni.

Bővebben...:

Ezt érdemes tudni a C-vitamin hatásáról

Tanulmányaidból te is tudod, hogy Szent-Györgyi Albert a paprikából vonta ki a C-vitamint. Egészséged megőrzése érdekében ezt érdemes tudni a C-vitamin hatásáról:

Bővebben...:

Így készíts házi citromlekvárt

A házi citromlekvár remekül illik a reggeli vajas kalácsra, de süteményekbe, és palacsintába is tölthető. Megmutatjuk, hogyan tudsz házilag citromlekvárt készíteni, tartósítószer nélkül.

Bővebben...:

Cukrozott zöld dió recept

A zöld dió egy remek csemege, megmutatjuk, hogyan kell elkészíteni a cukrozott zöld diót.

Bővebben...:

Végleges szőrmentesítés pro és kontra

Érdemes-e belevágni a végleges szőrtelenítésbe vagy maradjunk inkább a megszokott átmeneti megoldásoknál? Körüljártuk a témát!

Bővebben...: