csütörtök, 27 július 2017

Tavaszi fáradékonyság nyáron?

A tavaszi időszakra már általában igencsak lecsökken szervezetünk vitamin- és tápanyag tartaléka és különböző hiányállapotok alakulnak ki, amiknek legfőbb tünete a tavasszal jelentkező állandó fáradtság és az energiaszint csökkenés. Sokan azt gondolják, a nyári meleg beköszöntével ez magától elmúlik. Ez bizony tévedés!

A tavaszi fáradtságot okozhatja a télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint szervezetünkben, illetve szelénhiány is állhat a háttérben. Akik például korábban fáradékonyságról panaszkodtak, azok szelénpótlás után energikusabbak lettek, jobban tudnak koncentrálni és az éjszakai alvásuk is rendeződött. A tavaszi vitamin pótlás megoldhatja a téli időszakban keletkezett hiányállapotot, ám szervezetünket továbbra is kiegyensúlyozott állapotban kell tartani. Ebben segíthet a nyári időszakban könnyebben elérhető friss zöldség és gyümölcs kínálat.

Testünk minden sejtjének szüksége van energiára, ami a fehérjék, zsírok és elsősorban szénhidrátok elégetése során keletkezik. E folyamatok melléktermékeként rendkívül erőteljes oxidáló hatású kémiai anyagok – szabad gyökök – is keletkeznek, melyek károsíthatják a sejtjeinket. Képződésüket fokozza még a dohányzás, a radioaktív sugárzás, a légszennyezés, egyes gyógyszerek, a kimerítő sportolás, valamint a gyulladásos folyamatok is.

Képillusztrációnk épp házimunka témájú, higgyék el, ezek is kimerítőek lehetnek!

A vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben és energiában gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás fontos. Viszont hiába az egészséges étrend, ha a bélrendszerben felhalmozódott salakanyagok és mérgek miatt a felszívódás, illetve az anyagcsere nem megfelelő és a bevitt értékes tápanyagokat a szervezet képtelen hasznosítani. Ezért a méregtelenítés, a bélflóra rendbetétele(útifű, inulin, lenmag) nagyon fontos, mert így eltávolíthatóak a toxinok és lerakódások.

Lehetőleg iktassuk ki legalább ilyenkor az étrendünkből a húsokat, a tejtermékeket, az alkoholt, a szénsavas és cukros italokat!

A szükséges fehérjéket növényi étrenddel pótoljuk, például a hüvelyesek kiváló aminosav források. A tejtermékeket helyettesíthetjük növényi joghurtokkal, sajtokkal, szénhidrát szükségletünket pedig lassan felszívódó szénhidrátokkal (hajdina, köles, quinoa, amarant, zabpehely,) elégítsük ki.

Megtapasztalhatjuk majd, hogy elmarad az étkezések után megszokott álmosság, és energiánk is lesz bőven. Fogyasszunk gyógyteákat, minél nagyobb mennyiségben zöldségeket, zöldségleveket (búzafűlé, répalé, céklalé, káposztalé), algákat(chlorella, spirulina), antioxidánsokat(aszkorbinsav, szőlőmagliszt), hidegen sajtolt olajokat (len, olíva, szezám, napraforgó). Ha valami nassolásra vágyunk, akkor inkább kevés olajos magot (napraforgó, dió, mogyoró), aszalványt( fehér eper, perui cseresznye, füge, datolya), kókusz vagy banánchipset együnk.

Közben persze ne feledkezzünk meg a fokozott vízfogyasztásról, ami kötelező velejárója a méregtelenítésnek. Akkor járunk el helyesen, ha ebben az időszakban naponta legalább két-három liter, lehetőleg szűrt vizet fogyasztunk.

Földönkívüli erővel indult be Pataky Attila reklámfilmje

Földönkívüli erővel indult be Pataky Attila reklámfilmje

Földönkívüli erővel indult be Pataky Attila reklámfilmje

Néhány nap alatt közel ötvenezer...

Tovább a cikkhez
A pók 900 ismerőse

A pók 900 ismerőse

A pók 900 ismerőse

A Pók most már biztosan...

Tovább a cikkhez
Dunkirk: nagy győzelem várható

Dunkirk: nagy győzelem várható

Dunkirk: nagy győzelem várható

Az első vetítések után a...

Tovább a cikkhez
Kevésbé okoz függőséget az e-cigaretta, mint a hagyományos

Kevésbé okoz függőséget az e-cigaretta, mint a hagyományos

Kevésbé okoz függőséget az e-cigaretta, mint a hagyományos

Sokan azért váltanak e-cigarettára,...

Tovább a cikkhez
Az elit iskolákban gyakoribbak a függőségek

Az elit iskolákban gyakoribbak a függőségek

Az elit iskolákban gyakoribbak a függőségek

Azok a diákok, akik privilegizált...

Tovább a cikkhez
A jetlag egyszerűen legyőzhető

A jetlag egyszerűen legyőzhető

A jetlag egyszerűen legyőzhető

Sokan küzdenek az utazók...

Tovább a cikkhez

Ezért veszélyes az Atkins diéta

Amerikai kutatók szerint a túl sok fehérje fogyasztásán alapuló Atkins diéta, a középkorú emberek számára ugyanolyan veszélyes lehet, mint a dohányzás.

Bővebben...:

Ismerjük meg Dr. Atkins diéta lényegét

Mi a lényege az Atkins diétának, és miért követik olyan sokan világszerte? Talán mert az Atkins diéta különösebb éhezés nélkül is betartható, lényege, hogy kerüljük a szénhidrátokat. Ismerd meg te is, ezt a világhírű diétát,vagyis a "degeszre eheted magad" módszert!

Bővebben...:

Az Atkins-diéta káros hatásai

Az Atkins diéta káros hatásai

Az Atkins diéta egy olyan diéta, amely a szénhidrát megvonásra alapul,és ma már világszerte sokan alkalmazzák ezt a diétát, pedig a káros hatásáról csak kevesen tudnak!

Bővebben...: