csütörtök, 23 november 2017

Tavaszi fáradékonyság nyáron?

A tavaszi időszakra már általában igencsak lecsökken szervezetünk vitamin- és tápanyag tartaléka és különböző hiányállapotok alakulnak ki, amiknek legfőbb tünete a tavasszal jelentkező állandó fáradtság és az energiaszint csökkenés. Sokan azt gondolják, a nyári meleg beköszöntével ez magától elmúlik. Ez bizony tévedés!

A tavaszi fáradtságot okozhatja a télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint szervezetünkben, illetve szelénhiány is állhat a háttérben. Akik például korábban fáradékonyságról panaszkodtak, azok szelénpótlás után energikusabbak lettek, jobban tudnak koncentrálni és az éjszakai alvásuk is rendeződött. A tavaszi vitamin pótlás megoldhatja a téli időszakban keletkezett hiányállapotot, ám szervezetünket továbbra is kiegyensúlyozott állapotban kell tartani. Ebben segíthet a nyári időszakban könnyebben elérhető friss zöldség és gyümölcs kínálat.

Testünk minden sejtjének szüksége van energiára, ami a fehérjék, zsírok és elsősorban szénhidrátok elégetése során keletkezik. E folyamatok melléktermékeként rendkívül erőteljes oxidáló hatású kémiai anyagok – szabad gyökök – is keletkeznek, melyek károsíthatják a sejtjeinket. Képződésüket fokozza még a dohányzás, a radioaktív sugárzás, a légszennyezés, egyes gyógyszerek, a kimerítő sportolás, valamint a gyulladásos folyamatok is.

Képillusztrációnk épp házimunka témájú, higgyék el, ezek is kimerítőek lehetnek!

A vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben és energiában gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás fontos. Viszont hiába az egészséges étrend, ha a bélrendszerben felhalmozódott salakanyagok és mérgek miatt a felszívódás, illetve az anyagcsere nem megfelelő és a bevitt értékes tápanyagokat a szervezet képtelen hasznosítani. Ezért a méregtelenítés, a bélflóra rendbetétele(útifű, inulin, lenmag) nagyon fontos, mert így eltávolíthatóak a toxinok és lerakódások.

Lehetőleg iktassuk ki legalább ilyenkor az étrendünkből a húsokat, a tejtermékeket, az alkoholt, a szénsavas és cukros italokat!

A szükséges fehérjéket növényi étrenddel pótoljuk, például a hüvelyesek kiváló aminosav források. A tejtermékeket helyettesíthetjük növényi joghurtokkal, sajtokkal, szénhidrát szükségletünket pedig lassan felszívódó szénhidrátokkal (hajdina, köles, quinoa, amarant, zabpehely,) elégítsük ki.

Megtapasztalhatjuk majd, hogy elmarad az étkezések után megszokott álmosság, és energiánk is lesz bőven. Fogyasszunk gyógyteákat, minél nagyobb mennyiségben zöldségeket, zöldségleveket (búzafűlé, répalé, céklalé, káposztalé), algákat(chlorella, spirulina), antioxidánsokat(aszkorbinsav, szőlőmagliszt), hidegen sajtolt olajokat (len, olíva, szezám, napraforgó). Ha valami nassolásra vágyunk, akkor inkább kevés olajos magot (napraforgó, dió, mogyoró), aszalványt( fehér eper, perui cseresznye, füge, datolya), kókusz vagy banánchipset együnk.

Közben persze ne feledkezzünk meg a fokozott vízfogyasztásról, ami kötelező velejárója a méregtelenítésnek. Akkor járunk el helyesen, ha ebben az időszakban naponta legalább két-három liter, lehetőleg szűrt vizet fogyasztunk.

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Kik az internetes zaklatók fő céltáblái?

Kik az internetes zaklatók fő céltáblái?

Kik az internetes zaklatók fő céltáblái?

A gyakori tévhittel szemben...

Tovább a cikkhez
Miért félnek a szülők egyedül hagyni a gyermeküket?

Miért félnek a szülők egyedül hagyni a gyermeküket?

Miért félnek a szülők egyedül hagyni a gyermeküket?

Manapság egyre terjedő nézet,...

Tovább a cikkhez
A nők vagy a férfiak egészségét javítja az időskori szex?

A nők vagy a férfiak egészségét javítja az időskori szex?

A nők vagy a férfiak egészségét javítja az időskori szex?

A gyakori szex – különösen,...

Tovább a cikkhez

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: