szerda, 13 december 2017

Hogyan készítsünk egészséges, diétás ételeket?

A diéta nem csak a fogyókúra idején helyénvaló, de sok betegségnél is érdemes betartani. De hogyan is készítsük el a diétás étel? Cikkünkből megtudhatja.

A diétánál fontos meghatározni, hogy pontosan miért és milyen céllal diétázunk, hiszen a cél lehet, egy betegség gyógyítása pl. megfázás, de lehet egy fogyókúra, amikor szeretnénk pár kilótól megszabadulni.

A diétát érdemes megtervezni minimum egy hétre előre mit reggelizünk, ebédelünk és vacsorázunk majd, így könnyebb lesz betartani is, hiszen kész tervünk van.

Sokan összekeverik a diétát a fogyókúrával, hiszen ma oly divatosak lettek a különböző diéták, mint a 90 napos diéta, Atkins diéta, sztár diéta a lényeg mégsem ez, de tény hogy  jó pár kilótól is megszabadulhatunk.

A diéta alatt ehetünk húst, de fontos hogy sovány legyen, ehetünk kenyeret, de csak teljes kiőrlésű lisztből és minél több ropogós maggal megszórva. A diéta legyen változatos kímélő és lehetőleg mindenből együnk egy keveset, sovány húst, tejterméket, zöldséget, gyümölcsöt, gabonát, magvakat, stb.

Ráfér szervezetünk havonta egyszer egy kímélő étrend, amikor kerüljük a sok káros mesterséges alapanyagot, cukrot, sót és zsírt helyette csak egészséges könnyedén emészthető értékes tápanyagokkal teli étrendet fogyasztunk.

Diétát lehet vesebetegnek, lehet cukorbetegnek, májbetegeknek szívbetegeknek összeállítani a lényeg, hogy egy olyan kímélő ételsort készítsünk össze, amely kevésbé terheli szervezetünket. A fő szempont a zsírszegény étrend ezt bárki havonta egyszer beiktathatja az étkezési szokásaiba.

Sajnos ma egyre több a népbetegség így pl. a cukorbetegség is, ami már gyermekeknél is egyre gyakoribb. A szülők dolga lenne odafigyelni gyermekük táplálékára, így ha a szülő egészségesen étkezik gyermekünk sem fog eltérni ettől. Érdemes a család összes tagját rávenni egy kisebb diétára, akár egy közös bevásárlás is jó program lehet a gyerekkel. A gyerekeket is bevonhatjuk, válasszák ki ők a hét gyümölcsét zöldségét vagy egy kalapból kihúzhatják a holnapi étel nevét.

Nézzük át a hűtőszekrényt és válogassuk, külön az élelmiszereket az egyik polcon legyenek a hústermékek a másikon a zöldség gyümölcs, míg a harmadikon a tejtermékek, így mindenki megtalálja a neki épp megfelelő ételt. A zöldségekből és gyümölcsökből mindig csak annyit vásároljunk, amennyi a család szükségleteit kielégíti, mert a friss ropogós zöldség -gyümölcs mindig csábító. A nyers húst jól különítsük el a többi élelmiszertől és gondosan csomagoljuk be így elkerülhető az esetleges fertőzés.

Főzéskor a húsokat mindig hideg vízbe tegyük fel főni, míg a köretnek való alapanyagot forrásban levő vízbe tegyük bele. A főzés során az értékes hatóanyagok mind kioldódnak az ételből így a főzőlevet érdemes tovább felhasználni, pl. ha krumplit főztünk a főzővízből készíthetünk egy finom főzeléket is.

Főzés során várjuk, meg amíg felforr, a víz majd tegyünk a lábosra egy fedőt és vegyük takarékra a gázt, mert így energiát spórolunk meg. Használjunk minél kevesebb zsiradékot a főzéshez, ha van rá mód párolással vagy grillezéssel készítsük le az ételt. Az edényeknél soha nem használjunk alumínium edényt a legjobb a rozsdamentes acél vagy a teflon, amiben minimális zsiradék is elég az étel elkészítéshez.

 

Gőzöléssel vagy párolással nagyon finom zöldség köretet készíthetünk az ételek mellé ráadásul így minden fontos és értékes tápanyag is megmarad. Lehetőleg kerüljük a rántást helyette inkább habarást használjunk, így kevesebb zsiradék jut szervezetünkbe. Sokan gondolják, hogy a rántott hal egészséges, de a panírozás által máris sok zsír kerül szervezetünkbe, így helyette inkább sütőben pároljuk a halat.

A diétás ételeknél érdemes az ízesítésre is jobban odafigyelni, hiszen legtöbben úgy gondolják, hogy a diétás étel egyet jelent az íztelennel is. Használjuk friss fűszereket, de egyiket se vigyük túlzásba.

A fokhagyma a petrezselyem citromlé, babérlevél, majoránna, kömény, mustár, borecet, mind-mind remek és hasznos egészséges fűszernövény variáljuk őket kedvünkre. Kerüljük ellenben az erős csípős és irritáló fűszereket, mint a bors vagy az erős paprika. Édesítő szereket nem ajánlunk, helyette használjuk a természetes nádcukrot vagy mézet. Napi ötszöri étkezés javallott és a diétát minimum egy hétig kell csinálni.

Ha ügyesen és fantázia dúsan állítjuk, össze a heti diéta étrendjét és odafigyelünk az esztétikus tálalásra is a család észre sem veszi, hogy megváltozott az étrend csak sokkal energikusabbnak és fittebbnek érzik majd magukat.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

A Budapesti Operettszínház...

Tovább a cikkhez
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább...

Tovább a cikkhez
Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
Hogyan tervezzük az ünnepi étkezést, ha cukorbetegek vagyunk?

Hogyan tervezzük az ünnepi étkezést, ha cukorbetegek vagyunk?

Hogyan tervezzük az ünnepi étkezést, ha cukorbetegek vagyunk?

A cukorbetegek kihívásokkal...

Tovább a cikkhez
2 ok, amiért hízol az alváshiánytól

2 ok, amiért hízol az alváshiánytól

2 ok, amiért hízol az alváshiánytól

A londoni King’s College...

Tovább a cikkhez
Buta sztereotípiák a szóhasználatunkról

Buta sztereotípiák a szóhasználatunkról

Buta sztereotípiák a szóhasználatunkról

A Twitteren feltűnő kulcskifejezéseket...

Tovább a cikkhez

Mennyei almás fahéjas süti karácsonyra

Ez a finom almás fahéjas süti, akár fél óra alatt elkészül. Ha úgy érzed nincs időd valami bonyolult süteményt sütni karácsonyra, akkor készítsd el ez a fél órás süteményt.

Bővebben...:

Karácsonyi mézeskalács recept

Mézeskalács recept

A karácsonyi mézeskalács készítés egy remek mulatság lehet az egész családnak. Megmutatjuk, hogyan tudsz puha finom mézeskalácsot sütni.

Bővebben...:

5 karácsonyi ajándék ötlet gyerekeknek

karácsonyi ajándék gyerekekeknek

Közeleg a karácsony, ajándék ötletekkel bombáznak minket lépten-nyomon a különböző játékboltok. De ha egyedi megoldást keresünk, néha nem is olyan könnyű kitalálni, mi lehetne az az 5 karácsonyi ajándék ötlet gyerekeknek, amelyekkel garantáltan boldog mosolyt csalhatunk a csöppségek arcára.

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...:

Így szabadulj meg a kilóktól a citrom segítségével

Fogyókúra citrommal

A citrom olyan tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek segítenek többek között a felesleges zsír elégetésében. Lássuk hát, hogyan tudod a javadra fordítani ezeket a tulajdonságait, és elérni, hogy a citrom segítségével szabadulj meg a felesleges kilóktól.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...: