szerda, 13 december 2017

Ismerd meg a keleti konyha 14 legfontosabb hozzávalóját

A keleti konyha ételei nem csak egészségesek, de nagyon finomak is. Ha ön is szeretné megismerni ezt a különleges gasztronómiai világot, szerezze be az alapvető hozzávalókat és fűszereket!


A keleti konyha legfontosabb hozzávalói:
Kuszkusz és bulgur:
Mindkét élelmiszer sajátos módon előkezelt, durvára őrölt búzadara. Török üzletekben, reformélelmiszer boltokban és bioboltokban is megvásárolható mindkét termék, és rendkívül könnyen elkészíthetők.

Gránátalma:
A gránátalmát számtalan keleti receptben megtaláljuk, mint hozzávalót. A szár tövét ék alakban vágjuk ki, majd a gyümölcsöt félbevágva a magokat kanállal kaparjuk ki, és a gyümölcs levét hasonlóan, mint a narancsnál egyszerűen facsarjuk ki.


Yufka-tészta:
A yufka a mi rétestésztánkhoz hasonlít a leginkább, felületét sütés előtt olvasztott vajjal kenik meg. A tésztát kiterítés után mindig nedves terítővel kell lefedni, hogy ne száradjon ki.  Görög és török üzletekben fellelhető.
Rózsa és narancsvirágvíz:
Édes süteményekhez, de savanyú ételekhez is gyakran használják ezt a különleges illatos vizet, amelyet nem szabad főzni, mert akkor elveszti aromáját. Hazánkban ritkaságnak számít, de néhány török és arab kereskedésben megtalálhatók.
Csicseriborsó és lencse:
A csicseriborsó szerencsére szinte bárhol beszerezhető a lencsével együtt.
A csicseriborsót érdemes egy éjszakára beáztatni, míg a lencse áztatás nélkül is hamar megpuhul.


Joghurt:
Az arab ételekbe gyakran felhasználják a joghurtot, ám nem a mi általunk ismert joghurtot, hanem a görög kissé zsírosabb joghurtot, amely nem tartalmazz zselatint. Erre a célra a már nálunk is kapható 10 % zsírtartalmú görög joghurt, vagy a tejszínes joghurt az ideális.
A keleti konyha fűszerei:
Koriander:

A koriander magokat a keleti konyhában leginkább őrölt formában használják, de a növény erőteljes zöld leveleit is gyakran belefőzik az ételekbe.
A koriander ma már minden nagyobb bevásárlóközpontban beszerezhető, de mi magunk is ültethetjük magról a kertünkbe.


Sáfrány:
A sáfrány egy krókuszfaj, amely ma a világ egyik legdrágább fűszernövénye, de a keleti konyha egyik jellegzetes fűszere. 200-300 ft.-ért már mi is vehetünk sáfrányt, de csak kis mennyiségben érdemes az ételhez adni, mert erősen színez és elviheti az étel jellegzetes íz világát.
Római kömény:
Bár a római kömény hasonlít kinézetre a normális köményhez, mégis íz világában teljesen más. Enyhén fanyar íze pörkölés hatására még erőteljesebbé válik, ma már nálunk is megvásárolható.
Harissa:
A harissa egy ördögien csípős Afrikai fűszerkrém, amely chiliből, fokhagymából, fűszerekből és olajból áll, de nagyon óvatosan kell vele bánni. Egyes keleti fűszerboltokban ritkán felfedezhető, aki szereti a csípős ételt próbálja ki.
Fahéj:
A fahéj nálunk leginkább karácsonykor kerül le a fűszerpolcról, vagy ha almás rétest sütünk. A keleti ételeknél ennél jóval gyakrabban használják, és nem csupán édes ételekhez adják. Bátran használják zöldséges ételek és húsételek mellé. Egész fahéj rudat vagy őrleményt használnak.

Cikkünk Tanja Dusy: Keleti konyha című könyve alapján készült amely  a Holló és Társa Kiadó gondozásában jelent meg.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

A Budapesti Operettszínház...

Tovább a cikkhez
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább...

Tovább a cikkhez
Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
Hogyan tervezzük az ünnepi étkezést, ha cukorbetegek vagyunk?

Hogyan tervezzük az ünnepi étkezést, ha cukorbetegek vagyunk?

Hogyan tervezzük az ünnepi étkezést, ha cukorbetegek vagyunk?

A cukorbetegek kihívásokkal...

Tovább a cikkhez
2 ok, amiért hízol az alváshiánytól

2 ok, amiért hízol az alváshiánytól

2 ok, amiért hízol az alváshiánytól

A londoni King’s College...

Tovább a cikkhez
Buta sztereotípiák a szóhasználatunkról

Buta sztereotípiák a szóhasználatunkról

Buta sztereotípiák a szóhasználatunkról

A Twitteren feltűnő kulcskifejezéseket...

Tovább a cikkhez

Karácsonyi töltött pulkya recept

Karácsonyi töltött pulyka

Egyre több háziasszony próbálkozik karácsonykor az egész pulyka sütéssel. Ha te is szeretnél idén karácsonyi töltött pulykát készíteni, íme egy remek recept mellé.

Bővebben...:

13 szuper ehető karácsonyi ajándék ötlet

ehető ajándék ötlet

Egy saját kezűleg készített ajándéknak mindenki örül, főleg ha az az ajándék még ehető és finom is. Megmutatjuk, hogyan készíts gasztro ajándékot karácsonyra.

Bővebben...:

3 kézzel készült ajándék ötlet karácsonyra

Kézzel készült ajándék ötlet

Sokszor kerülhetsz olyan gondba, hogy távolabbi rokonaidat, kollégáidat, barátaidat, gyermeked osztálytársait szeretnéd valami jelképessel megajándékozni, azonban nem szeretnéd őket lekötelezni sem. Íme 3 kézzel készült ajándékötlet karácsonyra, melyek fillérekbe kerülnek, valamint gyorsan és pofonegyszerűen elkészíthetőek, akár nagyobb tételben is:

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...:

Így szabadulj meg a kilóktól a citrom segítségével

Fogyókúra citrommal

A citrom olyan tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek segítenek többek között a felesleges zsír elégetésében. Lássuk hát, hogyan tudod a javadra fordítani ezeket a tulajdonságait, és elérni, hogy a citrom segítségével szabadulj meg a felesleges kilóktól.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...: