szombat, 18 november 2017

A szem vitaminja: A-vitamin

A megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása rendkívül fontos a szervezetünk számára, hiszen e vitamin legfontosabb feladata a szem egészségét hivatott megőrizni.

Emellett megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása nagyon jótékonyan hat a szervezetünk működésére. Óvja bőrünket, hatékonyan közreműködik a pattanások eltüntetésében. Szerepet játszik a nyálkahártya épségének megőrzésében, a csontozat fejlődésében, az immunrendszer erősítésében. A haj vitaminjaként is szokták emlegetni.

A karotinoidokat az A-vitamin elő vitaminjának tartják, amely jelentős antioxidánsnak számít. Ugyanakkor a felszívódási aránya kisebb, mint az A-vitaminnak, éppen ezért belőlük nagyobb mennyiséget kell fogyasztanunk.  A karotinoidok közé tartozik a likopin és a lutein, melyek fokozzák szervezetünk strapabírását a betegségekkel szemben.

Mit okoz, ha nem megfelelő az A-vitamin szintje?

Hiány esetében először is a szemünk kezd el romlani. Az első tünetek között van a farkasvakság (amikor a szem nem képes azonnal alkalmazkodni a fény utáni sötétséghez, például: szürkületben.) A-vitamin hiányt jelenthet a töredezett haj és a repedezett köröm, vagy ha a fertőző betegségek után meghosszabbodik a teljes gyógyulás időtartama.

A túladagolás fejfájást, hányást, hajhullást, romló látást és máj megnagyobbodást is okozhat.

A sárgarépa és a paradicsom, mint A-vitamin forrás! Mindkét zöldség nyers formában történő elfogyasztása is hasznos, ugyanakkor sokkal jobban hasznosulnak a bennük található hatóanyagok, ha kissé feldolgozzuk őket fogyasztás előtt.

A sárgarépa béta-karotint tartalmaz, fogyasztása leginkább párolt formában javasolt. A sárgarépa számos területen segíti szervezetünket: jó hatással van a bélműködésre, csökkenthető vele az érelmeszesedés foka, emellett pedig a rosszindulatú daganatképződést is meggátolni.


A paradicsom az egyik legfontosabb likopin forrásunk. Ez a zöldség is feldolgozott formában (pl.: paradicsomsűrítményként) több hatóanyagot tartalmaz, mint nyersen. A répához hasonlóan megfelelő mennyiségű paradicsom fogyasztása is segít megfékezni a daganatos betegségeket, jótékony hatása van az emésztésre, csökkenti a szívbetegségek kialakulását. Kitűnően alkalmazható arcpakolásként, gyógyítja a bőrt, ellát vitaminnal és hidratál.

Végül mindkét zöldségről elmondható, hogy a bennük található vitamin zsírban oldódik, éppen ezért a fogyasztásuk valamilyen zsiradékkal együtt ajánlott (pl.: zöldséglevesként vagy olajjal tálalt salátaként).

Összességében láttuk tehát, hogy milyen fontos szerepet játszik a szemünk és teljes szervezetünk egészségének megőrzésében az A-vitamin. Fogyasszunk tehát minél több friss vagy párolt/feldolgozott zöldséget, mert ezekkel nagyon sok betegség természetes úton elkerülhető!

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

 

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

A DC Univerzum még csak...

Tovább a cikkhez
Így etesd a madarakat télen

Így etesd a madarakat télen

Így etesd a madarakat télen

A tél közeledtével sokan...

Tovább a cikkhez
Aki így öregszik meg, tovább él

Aki így öregszik meg, tovább él

Aki így öregszik meg, tovább él

Ha az idős ember szoros...

Tovább a cikkhez
Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Spanyol és olasz kutatók...

Tovább a cikkhez

Előzzük meg az őszi megfázásokat!

Itt van az ősz, itt van újra, s bár napközben még meleg van, nem kell több könnyű nyári ruháknál, cipellőknél, reggel és este már hűvösebb van.

Bővebben...:

Így erősítsük immunrendszerünket ősszel

Ősszel mindenkinek jobban oda kell figyelnie az egészségére, hiszen nehéz időszak ez mindannyiunk számára. Az őszi immunerősítő tippek neked is segítenek abban, hogy könnyebben viseld a rossz időt, a tömeget és a tanévkezdéssel járó megpróbáltatásokat.

Bővebben...:

Beköszön az ősz!

A nyárnak sajnos hivatalosan is vége, de van egy jó hírünk: itt az ősz! Ez a színes, változékony, de semmiképpen sem unalmas évszak, amit bár sokszor szürkének és egyhangúnak látunk, valójában rengeteg lehetőséget rejt akár bent, akár kint, a szabadban. A FittKlub oldala ezúttal is igyekszik meghozni a kedvet egy kis őszöléshez, programajánlóval, tippekkel, ötletekkel, hogy könnyebben túltehessük magunkat a nyár elmúlta felett érzett melankólián.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: