szombat, 18 november 2017

Figyeljünk a káliumszintre a fogyókúra során!

Gyakran nem is gondolnánk, hogy szervezetünk számára a káliumszint mennyire fontos, mivel a kálium szorosan együttműködik a nátriummal, így a magas nátriumszint, alacsony káliumszintet von maga után.

 

Nagyon fontos hogy a két ásványi anyagot egyensúlyba tartsuk, hiszen ez kell az egészséges szív és izomműködéshez.

Szervezetünknek legalább kétszer, de gyakran ötször annyi káliumra van szüksége, mint nátriumra. Aki magas vérnyomásban szenved, annak eleve több káliumra van szüksége, és fontos csökkenteni a nátriumszintet, vagyis kevesebb sót kell bevinni a szervezetbe.

A káliumtartalmú ételek fogyasztásával, csökkenthetjük a szervezet elsavasodását, és inkább a lúgos tartományba visszük el szervezetünket.

De ezen kívül a kálium fokozza a vesék kiválasztó munkáját, így elősegíti a méreganyagok távozását, nemhiába hogy ez a harmadik legfontosabb ásványi anyag szervezetünk számára.

Káliumhiány:

A káliumhiány egyik tünete lehet a vizesedés, és a duzzanat a kézfejen, vagy a lábunkon, de ezen kívül előfordulhat idegesség, depresszió, izmok elgyengülése, magas vérnyomás.

Káliumhiányt okozhatnak a vízhajtók, a rendszeres sportolás során a fokozott izzadás, a tartós hasmenés, a sok kávé, illetve tea fogyasztása, és a tartós stressz.

Szinte bármi, ami a vesék kiválasztó munkáját megzavarja, okozhat káliumhiányt, így pl. a rosszul megválasztott drasztikus fogyókúra is, amely látványos káliumhiánnyal párosul, épp ezért nagyon fontos a fogyókúra során a sok zöldség, gyümölcsé s folyadék fogyasztása.

A kálium napi szükséglete:

Aki túl sok stressznek teszi ki magát, vagy úgy érzi egészségtelenül él, napi 300-350 gr. káliumra van szüksége, ezt érdemes minél több gyümölccsel és zöldséggel bevinni a szervezetbe. Mesterséges pótlását csak orvosi utasításra érdemes elkezdeni.

Kálium tartalmú élelmiszerek:

Kiváló kálium forrás lehet a nyers zöldség és gyümölcs fogyasztása, ilyen lehet a banán, a narancs, a paradicsom, a cékla, a zöldségek közül pedig a hüvelyesek, lencse, borsó, bab, az olajos magvak, a burgonya, és a csírák.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

A DC Univerzum még csak...

Tovább a cikkhez
Így etesd a madarakat télen

Így etesd a madarakat télen

Így etesd a madarakat télen

A tél közeledtével sokan...

Tovább a cikkhez
Aki így öregszik meg, tovább él

Aki így öregszik meg, tovább él

Aki így öregszik meg, tovább él

Ha az idős ember szoros...

Tovább a cikkhez
Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Spanyol és olasz kutatók...

Tovább a cikkhez

Megkérdeztük: Milyen élelmiszerekkel erősítsük immunrendszerünket a megfázásos időszakban?

A betegségeket jobb megelőzni, s ebben legfontosabb segítőtársunk saját immunrendszerünk. Ha kellőképpen erős, akkor lehet, hogy észre sem veszünk egy megfázást vagy egy influenzafertőzést, mert tünetmentesen átvészeljük.

Bővebben...:

Fogyasszunk minél több őszi gyümölcsöt!

Sajnos megérkezett a zord idő és ettől már csak rosszabb lesz, így nem árt oda figyelnünk az egészségünkre és felkészíteni szervezetünket az őszre.

Bővebben...:

Őszi gyümölcsök az egészségünkért

Nem csak nyáron ehetünk vitamindús gyümölcsöket! Itt az ősz, amely szintén tartogat számunkra néhány igazi finomságot.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: