csütörtök, 21 szeptember 2017

Mire jó az A vitamin? Megmutatjuk!

A vitamin

Az A vitaminról kevesebb szó esik manapság, pedig ez a vitamin fontos a helyes immunrendszer működéséhez. Megmutatjuk, milyen hatása van az A vitaminnak szervezetünkre, és milyen élelmiszerekből tudjuk ezt a vitamint kinyerni.

Az A vitamin hatásai:

Az A vitamin elsősorban szemünkre és immunrendszerünkre van jó hatással. Az A vitamin hiány egyik leggyakoribb betegsége a farkasvakság, és a szemszárazság, valamint a homályos látás.

De ezenkívül növeli az immunrendszer hatékonyságát, főleg télen fontos a felső légúti megbetegedés idején.  Ezenkívül fontos az A vitamin a csontok ,a bőr, a haj, és a fogak egészséghez is. Ma már egyre több kozmetikai termék összetételében is megtalálható az A vitamin, bőrmegújító hatása révén.

Mire jó az A vitamin?

Ha úgy érezzük romlik a látásunk, vagy immunrendszerünkkel van probléma, érdemes egy vitaminszint mérést végeztetni.

Azt pl. kevesen tudják, hogy az A vitamin segít az öregségi foltok eltüntetésében is, sőt ma már több krémben is használják az A vitamin gyógyító erejét, pl. akne, fekély, és más bőrproblémák esetén.

Jó tudni!

Az A vitamin kétféle formában fordul elő, az egyik az állati eredetű élelmiszerekből kinyerhető retinol, a másik az A vitamin elő vitaminja a béta-karotin, ez növényi és állati eredetű élelmiszerekben is megtalálható.

Az A vitamin mennyiségét akárcsak a többi vitaminnál nemzetközi egységben adják meg, NE vagy IU jelöléssel.

Napi javasolt mennyisége 5000-10000 NE között mozog, de ez függ az életkortól és több más tényezőtől is.

Mivel az A vitamin egy zsírban oldódó vitamin ,ezért felszívódásához zsírokra is szükség van.

Fontos tudni!

Az A vitamin a szervezetünkbe raktározódik, épp ezért nem szabad minden nap fogyasztani önmagában kapszula, vagy étrend kiegészítő formájában, elég ha multi vitamin formájában szedjük, vagy étkezésünkre figyelve több A vitamin tartalmú élelmiszert eszünk.

A vitamin tartalmú ételek

Sok A vitamint találunk a májban, a spenótban, a sárgarépában, édesburgonyában, a tojássárgájában,sütőtökben,a különböző tejtermékekben, sárgadinnyében és a piros, valamint a zöld színű zöldségekben.

Tehát ha valaki rendszeres eszik salátát, pl. tojással és egy kis olívaolajjal ízesítve, máris sok A vitamint visz szervezetébe. Nyáron érdemes sok sárgarépát fogyasztani, mert ez nem csak az A vitamin szintünket emeli, de bőrünk is szép barna színt kap nyáron. Ősszel pedig fogyasszunk sok sütőtököt, amely szintén gazdag A vitamin forrás.

Kismamák és koleszterinszint csökkentő gyógyszert szedők kerüljék a túlzott A vitamin bevitelt, mert mindkét esetben káros lehet.

Otthagyta az élő adást Gianni

Otthagyta az élő adást Gianni

Otthagyta az élő adást Gianni

Élő adás közben kisétált...

Tovább a cikkhez
Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

A 103.9 Sláger FM őszi megújulása...

Tovább a cikkhez
Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Most csütörtökön a Sláger...

Tovább a cikkhez
Ez az olaj enyhítheti a cukorbetegek krónikus gyulladásait

Ez az olaj enyhítheti a cukorbetegek krónikus gyulladásait

Ez az olaj enyhítheti a cukorbetegek krónikus gyulladásait

Amerikai szakemberek azt...

Tovább a cikkhez
Hol sétálj, ha erősíteni akarod az immunrendszered?

Hol sétálj, ha erősíteni akarod az immunrendszered?

Hol sétálj, ha erősíteni akarod az immunrendszered?

Dr. Eeva Karjalainen, a...

Tovább a cikkhez
Ez a házi koszt meglepő előnye a konzerv bébiétellel szemben

Ez a házi koszt meglepő előnye a konzerv bébiétellel szemben

Ez a házi koszt meglepő előnye a konzerv bébiétellel szemben

Azok a kisgyerekek, akiket...

Tovább a cikkhez

Előzzük meg az őszi megfázásokat!

Itt van az ősz, itt van újra, s bár napközben még meleg van, nem kell több könnyű nyári ruháknál, cipellőknél, reggel és este már hűvösebb van.

Bővebben...:

Fogyasszunk minél több őszi gyümölcsöt!

Sajnos megérkezett a zord idő és ettől már csak rosszabb lesz, így nem árt oda figyelnünk az egészségünkre és felkészíteni szervezetünket az őszre.

Bővebben...:

Megkérdeztük: Milyen élelmiszerekkel erősítsük immunrendszerünket a megfázásos időszakban?

A betegségeket jobb megelőzni, s ebben legfontosabb segítőtársunk saját immunrendszerünk. Ha kellőképpen erős, akkor lehet, hogy észre sem veszünk egy megfázást vagy egy influenzafertőzést, mert tünetmentesen átvészeljük.

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

Így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget

A szénhidrátot manapság divat ősellenségként beállítani, így gyakorlatilag teljes szénhidrátmegvonás mellett próbálnak sokan kimerítő, megerőltető munkát végezni, ami nem csak lehetetlen, de káros is az egészségre. Nem szabad túlzásokba esned neked sem – így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget:

Bővebben...:

Szeretnék lefogyni, hogyan kezdjek bele?

fogyókúra, diéta

Mindenkinek más a motivációja, mikor megfogalmazódik benne a kérdés: Szeretnék lefogyni, hogyan kezdjek bele? Van aki, azért próbálkozik, mert kellemetlenül érzi magát a bőrében, vagy az egészsége érdekében kell tennie valamit, és persze olyanok is vannak, akik divatból fogyókúráznak.

Bővebben...:

Paleo diéta jelentése

Paleo diéta

A paleo diéta jelentése egy összetett probléma. Sokan csak egy új divatirányzatnak, esetleg a felső tízezer divathóbortjának tekintik, pedig nagyon hasznos lenne, ha minél többen megismerhetnék.

Bővebben...:

Így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget

A szénhidrátot manapság divat ősellenségként beállítani, így gyakorlatilag teljes szénhidrátmegvonás mellett próbálnak sokan kimerítő, megerőltető munkát végezni, ami nem csak lehetetlen, de káros is az egészségre. Nem szabad túlzásokba esned neked sem – így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget:

Bővebben...:

Hány percig kell a tojást főzni ha…

Ha esetleg nem vagy konyhatündér, valószínűleg akkor is tisztában vagy azzal, hogy a tojás állaga főzés után többfajta lehet. A szakértők már réges-régen kikísérletezték, hogy hány percig kell a tojást főzni, ha lágy vagy kemény tojást vagy a kettő közötti átmenet bármelyik fokozatát szeretnénk produkálni.

Bővebben...:

Ezt érdemes tudni a C-vitamin hatásáról

Tanulmányaidból te is tudod, hogy Szent-Györgyi Albert a paprikából vonta ki a C-vitamint. Egészséged megőrzése érdekében ezt érdemes tudni a C-vitamin hatásáról:

Bővebben...:

Így készíts házi citromlekvárt

A házi citromlekvár remekül illik a reggeli vajas kalácsra, de süteményekbe, és palacsintába is tölthető. Megmutatjuk, hogyan tudsz házilag citromlekvárt készíteni, tartósítószer nélkül.

Bővebben...:

Cukrozott zöld dió recept

A zöld dió egy remek csemege, megmutatjuk, hogyan kell elkészíteni a cukrozott zöld diót.

Bővebben...:

Végleges szőrmentesítés pro és kontra

Érdemes-e belevágni a végleges szőrtelenítésbe vagy maradjunk inkább a megszokott átmeneti megoldásoknál? Körüljártuk a témát!

Bővebben...: