péntek, 20 április 2018

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja sokkal személyesebb, azonnali kommunikációs kapcsolatot biztosít a felhasználóval, amely már túlmutat a klasszikus tömegkommunikáción.

A Neo Interactive legfrissebb kutatásában a magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta, az eredmények alapján a Viber egyedülálló lehetőséget tartogat a vezető magyar reklámügynökségek és márkák számára.  A reprezentatív felmérés átfogó képet nyújt a magyar viberezők szokásairól és preferenciáiról, valamint betekintést enged abba is, hogy a Viber milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a vállalkozások számára.

A felmérés alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87%-a ismeri a Vibert, közülük 55% aktívan használja a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21%-uk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20% pedig 45 és 54 év közötti. A válaszadók csupán 16%-a tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.[1]

Az eredmények alapján a legtöbben (77%) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41% az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15%-a használja.

([1] A Neo Interactive reprezentatív kutatásában 16-49-es korosztályt Viber felhasználóit kérdezte)

Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban kontaktált kapcsolataik tekintetében. Nem meglepő, hogy legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71%), ezt követik a közeli rokonok (52%) majd a munkatársak (25%).

A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica

A felmérés szerint a felhasználók 47%-a saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64%-ban érzelemkifejezésre, 51%-ban köszönésre, 37%-ban vicces élethelyzet bemutatására keresik a legfrappánsabb képes megoldásokat.

A kutatás azt is körbejárta, hogy milyen élethelyzetekben használták a magyar felhasználók a platformot. Kiderült, hogy a válaszadók 5%-a szakított már párjával a Viberen, 10% vallott már szerelmet a másiknak és 23% kért már segítséget a csatornán egy problémára.

A Neo Interactive szerint a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit, ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 42%-a inkább a Vibert használja az sms helyett, és 72% véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű.

Haló, itt a Chatbot beszél!

Jelenleg nincs más közösségi média platform, amely olyan lehetőséget biztosít a hiteles profil létrehozásában, mint a Viber Publikus Profilja.

A Neo Interactive felmérésében azt is vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15%-a szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak 

üzeneteikre,32%-uk pedig úgy tartja, hogy a Skynet volt a világ első chatbotja.

A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.

„Azért esett a chat platformok közül a Viberre a választásunk, mert egyrészt a magyar piacon masszív trónkövetelő a maga közel 3 millió felhasználójával, másrészt olyan szemlélettel és funkciókkal indított, ami pont az újgenerációs voltának a lényeges sajátossága. A Viber mellett szólt az is, hogy a márka kiemelt piacként tekint Magyarországra, és a kommunikációs csatorna arra is alkalmas, hogy ügyfélszolgálatként, egyedi promóciók terepeként is megállja a helyét, valamint az e-kereskedelem számára is épp most nyílik ki”- mondta Soós Gergely, a Neo Interactive alapítója.

„Magyarország a térség egyik innovációs központja, számos fejlesztő dolgozik a Viber népszerűsítésén, e-kereskedelem és online marketing megoldásokon. A régióban a Viber egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, és a magyarok kifejezetten aktívak a mobilkommunikációban. Itt is többen használják már a Vibert üzenetküldésre, mint ingyenes telefonálásra. Egy év alatt a magyarok 10 milliárd Viber üzenetet küldenek egymásnak. Sokat tanulunk a magyar piacon, a tapasztalatokat pedig fel tudjuk használni olyan kiemelt célországokban, mint Oroszország, vagy Kína” - mondta Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.

 

Szabó Győző: „Minden egyes percnyi szabadidőt, amit kidob a gép, a gyerekeimmel igyekszem...

Szabó Győző: „Minden egyes percnyi szabadidőt, amit kidob a gép, a gyerekeimmel igyekszem...

Szabó Győző: „Minden egyes percnyi szabadidőt, amit kidob a gép, a gyerekeimmel igyekszem...

Az ország egyik legfoglalkoztatottabb...

Tovább a cikkhez
Annyira jó, hogy folytatni kell

Annyira jó, hogy folytatni kell

Annyira jó, hogy folytatni kell

Az Éjszakai játék (Game...

Tovább a cikkhez
AZ – 27 évvel később

AZ – 27 évvel később

AZ – 27 évvel később

Néha a rajongóknak is lehet...

Tovább a cikkhez
Ezt edd az ebéd mellé, ha fogyni szeretnél

Ezt edd az ebéd mellé, ha fogyni szeretnél

Ezt edd az ebéd mellé, ha fogyni szeretnél

Azok, akik az ebédjük mellé...

Tovább a cikkhez
4 hatásos életmód-tipp a változókor tüneteinek enyhítésére

4 hatásos életmód-tipp a változókor tüneteinek enyhítésére

4 hatásos életmód-tipp a változókor tüneteinek enyhítésére

A menopauza legkellemetlenebb...

Tovább a cikkhez
Ezért ne számold a kalóriákat, ha fogyókúrázol

Ezért ne számold a kalóriákat, ha fogyókúrázol

Ezért ne számold a kalóriákat, ha fogyókúrázol

A fogyásra épülő ipar eltúlzott...

Tovább a cikkhez

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...:

Így pakold át a hűtőszekrényed tartalmát, ha fogyni szeretnél

Hűtőszekrény és fogyókúra

Tavasszal nem csak otthonunkat szükséges kitakarítani, hanem testünket is. Ennek fontos feltétele, hogy ne tarts egészségtelen, hizlaló ételeket a hűtődben. Ha valahányszor kinyitod a hűtőt, és ott csábító édességek, félkész ételek, cukros és zsíros pudingok, joghurtok kínálják magukat, biztosan nem lesz erőd nekik nemet mondani.

Bővebben...:

Így kezdj tavasszal fogyókúrába

Fogyókúra tavasszal

A tavasz az egyik legjobb időpont arra, hogy belekezdj a fogyókúrába. A téli begubózás és néhány extra kiló felszedése után eljött az idő, hogy formába hozd magad a bikiniszezonra. Ez néhány étrendi és életmódbeli változtatással könnyedén sikerülhet!

Bővebben...:

Fogyókúra tippek tavaszra

Fogyókúra tavasszal

Bizonyára te is szeretnél egy kicsit jobb formába kerülni a tavasz közeledtével. Ha neked is jól jönne néhány egyszerű praktika ezzel kapcsolatban, akkor olvasd el tavaszi fogyókúra tippjeinket:

Bővebben...: