szombat, 18 november 2017

Így csökkentsük le a magas vérnyomást

Amerikai kutatók vizsgálatai szerint a zöldségek fehérjéiben egyik leggyakrabban előforduló növényi aminosav csökkenti a vérnyomást.

Az eredmények szerint, ha az étrendben a teljes étkezési fehérjék közül a glutaminsav arányét 4.72 százalékkal emeljük, 1,5-3 pontos csökkenést érhetünk el a szisztolés és 1-1,6 pontos csökkentés a diasztolés vérnyomásértékekben.

Bár a vérnyomáscsökkenés mértéke talán elenyészőnek tűnik, a szakértők szerint már ennyi is elég ahhoz, hogy csökkenjen a koronáriás szívbetegségek kialakulásának esélye.

"Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a glutaminsavat természetes formájában visszük be: az étrend-kiegészítőknek és vitaminoknak nincs ilyen hatása" - nyilatkozta Dr. Jeremiah Stamler, az Északnyugati Orvostudományi Egyetem professzora.

A fehérjék, állati és növényi eredetűek egyaránt tartalmaznak aminosav láncokat. A glutaminsav az egyik leggyakrabban előforduló aminosav, ami a növényi fehérje 23, és az állati fehérje 18 százalékát teszi ki. "Természetesen egyetlen aminosavtól nem várhatjuk, hogy egyből megoldja a vérnyomásproblémáinkat, de jól összeállított növényi aminosavakban gazdag étrenddel sokat tehetünk egészségünkért" - nyilatkozta Dr. Stamler.

Ha szeretne még többet megtudni az egészséges életmódról, olvassa el ezeket a cikkeket is:

5 tévhit az antioxidánsokkal szemben! >> Vérpezsdítő és fiatalító vitamin koktél receptek nyárra >> Miért érdemes B vitamint és folsavat szedni?

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

A DC Univerzum még csak...

Tovább a cikkhez
Így etesd a madarakat télen

Így etesd a madarakat télen

Így etesd a madarakat télen

A tél közeledtével sokan...

Tovább a cikkhez
Aki így öregszik meg, tovább él

Aki így öregszik meg, tovább él

Aki így öregszik meg, tovább él

Ha az idős ember szoros...

Tovább a cikkhez
Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Spanyol és olasz kutatók...

Tovább a cikkhez

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: