szerda, 24 január 2018

Így csökkentsük le a magas vérnyomást

Amerikai kutatók vizsgálatai szerint a zöldségek fehérjéiben egyik leggyakrabban előforduló növényi aminosav csökkenti a vérnyomást.

Az eredmények szerint, ha az étrendben a teljes étkezési fehérjék közül a glutaminsav arányét 4.72 százalékkal emeljük, 1,5-3 pontos csökkenést érhetünk el a szisztolés és 1-1,6 pontos csökkentés a diasztolés vérnyomásértékekben.

Bár a vérnyomáscsökkenés mértéke talán elenyészőnek tűnik, a szakértők szerint már ennyi is elég ahhoz, hogy csökkenjen a koronáriás szívbetegségek kialakulásának esélye.

"Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a glutaminsavat természetes formájában visszük be: az étrend-kiegészítőknek és vitaminoknak nincs ilyen hatása" - nyilatkozta Dr. Jeremiah Stamler, az Északnyugati Orvostudományi Egyetem professzora.

A fehérjék, állati és növényi eredetűek egyaránt tartalmaznak aminosav láncokat. A glutaminsav az egyik leggyakrabban előforduló aminosav, ami a növényi fehérje 23, és az állati fehérje 18 százalékát teszi ki. "Természetesen egyetlen aminosavtól nem várhatjuk, hogy egyből megoldja a vérnyomásproblémáinkat, de jól összeállított növényi aminosavakban gazdag étrenddel sokat tehetünk egészségünkért" - nyilatkozta Dr. Stamler.

Ha szeretne még többet megtudni az egészséges életmódról, olvassa el ezeket a cikkeket is:

5 tévhit az antioxidánsokkal szemben! >> Vérpezsdítő és fiatalító vitamin koktél receptek nyárra >> Miért érdemes B vitamint és folsavat szedni?

Ha tetszett a cikk kérjük lájkold, vagy oszd meg a Facebookon a cikk tetején levő gombokkal, vagy Facebook oldalunkon! >>>>>>>>

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Igazi csemegét kínál a nézőknek...

Tovább a cikkhez
Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Kabai Lacinál betelt a pohár…...

Tovább a cikkhez
Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

December 11-én immár a kétszázezredik...

Tovább a cikkhez
Melyik a hatásosabb ránctalanító: a botox vagy a hialuronsav?

Melyik a hatásosabb ránctalanító: a botox vagy a hialuronsav?

Melyik a hatásosabb ránctalanító: a botox vagy a hialuronsav?

Még a bőrünk számára optimális...

Tovább a cikkhez
Ez az intelligens ember 10 ismertetőjele

Ez az intelligens ember 10 ismertetőjele

Ez az intelligens ember 10 ismertetőjele

A kiemelkedően intelligens...

Tovább a cikkhez
Spenót és répalé: hogyan védik az egészségünket?

Spenót és répalé: hogyan védik az egészségünket?

Spenót és répalé: hogyan védik az egészségünket?

Popeye-nek a tudósok szerint...

Tovább a cikkhez

Tippek a karácsony utáni diétához

Karácsony utáni diéta

Az a nagyon rossz hírem van számodra, hogy a karácsony utáni diétát már karácsonykor, sőt előtte el kellene kezdened. Ha ez nem sikerül, mert elcsábított a sok illat és íz, a szaloncukor, a bejgli, meg a zserbó, ami csak karácsonykor van, ráadásul disznóvágás volt a családban, és a friss kolbászt, meg hurkát sem tudtad kihagyni, nos akkor jöjjenek a tippek a karácsony utáni diétához.

Bővebben...:

3 fogyókúrás tea házilag

Az ünnepek közeledtével érdemes időben felkészülni nem csak a sütés-főzésre, de az esetlegesen felszedett plusz kilók leadására is. Ehhez segítségül megmutatjuk, hogyan készíthető el az alábbi 3 fogyókúrás tea házilag. 

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...: